Co je Pinterest? Velký návod!

Článek byl publikován 23.8.2013 a od té doby nebyl aktualizován. 


Víkend je před námi, takže se s vámi můžu podělit o úžasné stránky - pinterest.com

Jedná se o (další) sociální síť, kde se ovšem nemusíte přátelit s konkrétními lidmi, abyste sledovali, co oni mají na nástěnce. No ale, než se dostaneme k "nástěnkám", tak návod na registraci, pro ty, co anglicky moc nemluví: 

1. Najedete na stránku pinterest.com, hned nahoře na vás vyskočí "Join now" (přidej se teď) nebo "Log in" (přihlaš se). Takže dáme "Join now".




2. Nabídne se nám možnost přihlásit se přes facebook nebo přes email. Já vybírám přes e-mail. 



3.  Vyplním formulář  --> viz obrázek   a dáme "sign up".



4. Vyskočí na nás okno s tím, že máme vybrat 5 "nástěnek", které nás budou zajímat. Nejdříve vybereme "okruh" --> viz překlady vlevo. Opravdu doporučuji DIY & Crafts + Hair & Beauty + Health & Fitness + Quotes.



5. Když si zvolíme okruh, tak vyskočí konkrétní nástěnky - viz vpravo.



6. Když vybere pět nástěnek, objeví se "next" v pravém horním rohu, tak na to klikneme a objeví se nám: 



Zároveň nám to ukáže, jak "pinovat" (nebo-li přetáhnout obrázek na svoji nástěnku).  



7. Takže mě se zobrazilo spousta tipů z nástěnek, které jsem naklikala na začátku. Zaujalo mě třeba něco ve druhém sloupci dole, tak se na to podíváme. 



8. Jedná se o tipy, jak mít super hladké nožky. Když najedu na obrázek, tak se mi zobrazí 3 nabídky: "pin it" (= přetáhnout na svoji nástěnku), "send" (= poslat, viz dále), "srdíčko" (= pouze ukážete, že se vám to líbí + uloží se to do seznamu).



A ten, seznam ("your likes") - ukáže se vám tady (omlouvám se, že přeskakuji):




Když dám "send", tak mám na výběr, jestli to chci poslat na e-mail, na facebook nebo někomu přes gmail.




9. Já dám "pin it" a vyskočí na mě následující tabulka, kterou vyplním. 

Board = nástěnka, pokud chci vytvořit novou, tak napíšu rovnou nějaký název a dám "create"; pokud již nějaké nástěnky mám, tak si z nich vybírám.

Description = popis. Můžete ponechat to, co měl někdo před vámi, anebo to můžete přepsat :-) 




Když zakládáme novou nástěnku, tak než dáme "pin it", musíme dát "create". Teprv pak nám půjde obrázek přetáhnout na již vytvořenou nástěnku.  



A zde máme potvrzení, že se to přetáhlo. Zároveň se nám ukáže, kdo ještě to přetáhl na svoji nástěnku (a pokud nás to zaujme, můžeme rovnou na to kliknout :-) 




Kdybych byla hodně zvědavá a chtěla něco více, než základní popisek, tak při kliknutí přímo na obrázek mě to přesměruje na TYTO stránky a já si tam přečtu o těch tipech něco více. (Bohužel většina je v angličtině, v ČR to pořád ještě moc rozšířené není.) 

10. Další, co mě zaujalo je obrázek s popiskem "23 DIY simple and practical ideas", nebo-li 23 nápadů pro kutily. Obrázek sám o sobě toho neřekne tolik, takže kliknu na obrázek a objeví se mi i www, kde se ukáže toho více: 




Ze stránek, na které mě to přesměrovalo se mi zalíbilo například toto: 



11. Při podrobnějším zobrazení se mi také zobrazí, kdo ještě přetáhl toto na svoji nástěnku (viz úplně dole, takže pokud mě zaujme něco, jdu rovnou tam (třeba "fun stuff for kids"). 




12. A abych nezapomněla, svůj účet na pinterestu musíte také potvrdit přes e-mail. Připomíná vám to nadpis nahoře na stránce: 



13. Pokud mluvíte anglicky, tak pinterest je váš! Pokud anglicky spíše ne, podívejte se na nástěnky zeny 007. Najdete ji tak , že vlevo nahoře do kolonky "search" napíšete "zena007" a klikneme na lupu.




Zobrazí se nám toto, ale jak je vidět, není to přesně ono:


Překlikáme z konkrétních obrázků ("pins") přes nástěnky ("boards") na pinners ("přispěvatelé") a najdeme to, co hledáme (myslím www.zena007.cz, nevím, proč se tam objevila Terri Farr).  Pokud dáme "Follow", tak budeme sledovat všechny nástěnky. Pokud chceme jenom nějaké, tak se dívejte dále.


Zde vidíme, jaké nástěnky má zena 007. Můžeme si vybrat pouze některé a sledovat jen ty. 




A je to vše :-) 

Teď už se snažte neprosedět u počítače celý víkend, protože je to HODNĚ nakažlivé :-) 

Znáte pinterest? 


Komentáře

  1. A moc prosím radu, jak připnout na svou nástěnku něco, co jsem našla jinde než na Pinterestu? Prostě odkaz na návod, který tam není, nebo nějakou zajímavou stránku. Děkuji Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, omlouvám se za pozdější odpověď. Pokud stránka je uzpůsobena pinterestu, tak se tam objeví ikonka, hned vedle odkazů na facebook, twitter, apod. Na zahraničních stránkách to najdete docela často, na těch českých moc ne... S.

      Vymazat
  2. Dá se nějak nastavit blokování některých uživatelů, tak aby mě nemohli sledovat? Děkuji Eva

    OdpovědětVymazat
  3. a dá se na pinterest dostat i třeba svůj výrobek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak pinterest není na prodávání, to spíše fler.cz nebo etsy.com

      Vymazat
    2. já nemyslím na prodávání...ale díky už jsme zjistili,že ANO...dá se

      Vymazat
  4. Jak si z Pinterestu normálně stáhnu fotku a použiju jako tapetu? Proč ty nejjednodušší věci některé aplikace musí dělat nejvíc složitě?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já normálně ukládám přes pravé tlačítko myši "uložit obrázek jako.."

      Vymazat
  5. Je dobře, že se letos s Pinterestem roztrhl pytel. Došlo mi totiž asi až po ročním používání, jak moc se mi změnil s touto appkou život. Prostě jsem si tam našla velmi kvalitní doplňky stravy, nějaké ty tipy na hubnutí a dokonce jsem začala i vařit pomocí receptů z Pintíku.

    OdpovědětVymazat
  6. Pinterest je sociální síť, kterou využívám snad nejvíce. Mám ráda kytky, sama si je objednám z doručení květin Ostrava, a sama je i ráda vážu, takže tam vždycky načerpám nějakou fajn trendovou inspiraci. :) Docela i přemýšlím, že bych si teď na květiny založila instagramový účet, ale mám trochu strach, že to nebudu moct ovládat. Přeci jenom už mi není dvacet a se sociálními sítěmi jsem kamarád většinou jen z donucení. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat