Vaření: Pečící sáčky nebo-li sáčky na pečení masa, drůbeže a ryb

Dnešní článek bych ráda věnovala všem, co mají strach z pečení masa vcelku. Nebo těm, co svůj strach překonali, ale maso se jim nepovedlo. 



Nedávno jsem totiž objevila pečící sáčky Dolphin a jsem z nich nadšena. Vyrábí je i další značky, základní přehled například zde.




Sáček měří 25 x 38 cm


Používají se úplně jednoduše. Když půjdu krok po kroku, tak:

1. Koupíte maso (v mém případě vepřové).

2. Zamarinujete (maso by se mělo alespoň chvílí marinovat, ale já jsem většinou v časovém presu, takže využívám toho, že maso se vlastně peče téměř ve vakuu, a tudíž vše do sebe "vsákne" i během pečení) - já nejraději používám kombinaci olivový olej + hořčice + pepř + jen trochu soli, protože hořcice je většinou dost slaná sama od sebe)

3. Dáte vše do pytlíku (pytlík je určen pro pečení masa do 2,5 kg, pokud máte kus větši, je lepší ho rozdělit)

4. Z pytlíku vymačkáte vzduch a zavážete uzel (nebo použijete gumovou gumičku)

5. Dáte do nějaké nádoby a následně do trouby předehřáté na 200°  (já dělám v horkovzdušné troubě, a proto dávám na 185°)

6. A čekáte. Doba pečení je 25-30 minut na 450g hmotnosti masa (alespoň tak to říká návod). Můj kus měl 750g a pekla jsem pro jistotu hodinu. Musím říct, že to bylo přesně tak akorát - maso mělo úžasnou barvu, bylo měkoučké a šťavnaté. 

Nelekněte se prosím fotky - uzel na pytlíku nerozvazuji, ale odstřihávám. Čímž se vlastně šťáva rozstříkne po celé nádobě - pokud jste opatrní, tak nic takového se vám nestane :-)

A btw, nevím proč, ale samotný pytlík v průběhu pečení vždy zčerná... Nevím, čím to je, ale na chuť masa to vliv nemá. 



A tadadadá:


Držím palce a dobrou chuť!

S.


Komentáře