pátek 27. června 2014

Jak si začít přivydělávat? A více o hostessingu.

Dneska víc povídací článek, tak snad pro někoho bude přínosný :)

Pokud je vám alespoň 15, tak už je na čase něco začít dělat :). Pamatuju si, jak u nás na střední škole spousta lidí kňučelo, že na nic nemá peníze a že práce prostě není. Mně přijde, že možností brigád je spousta, akorát je potřeba se naučit hledat a příležitostí využít.



Moje úplně první brigáda byla dost nudná, dělala jsem průzkum veřejného mínění, tj. nic jsem nenabízela, jen jsem lidem volala a ptala se jich, jaký jim třeba nejvíce chutná jogurt :). Nic moc, ale lepší než nic. Center, co dělají tyto průzkumy je spousta, jedním z nejznámějších je například společnost GFK. Tato práce vyžaduje dobrou mluvu, tj. žádné huhňání, to by vám do telefonu nikdo nerozuměl. Musíte se obrnit, že vás dost lidí pošle do horoucích pekel, že „zase“ otravujete. Ale je to jen telefon. Ty lidi vás nevidí, nic nemůžou. Telemarketing jsem vydržela dělat asi 2,5 roku. K tomu jsem pak dělala už i něco dalšího. Není to nejzábavnější, ale sedíte v pohodlí, nemusíte nikde tahat těžké krabice a jen voláte. Tato práce dřív byla placena tak od 60,- Kč/h, dneska je asi placena tak od 80-100,- Kč/hod (asi hodně záleží na agentuře), ale hodně záleží na projektu, někdy jste hodnoceni od vyplněných dotazníků, někdy od času, který v práci strávíte. Pamatuju si, že v 15 mi přišlo, že jsem si velmi slušně vydělávala na svoje kafíčka a oblečení atd. 


zdroj


V o něco pokročilejším věku si zase můžete najít práci „naopak“, tj. vy poskytujete informace o něčem (pasivní telemarketing).  Je to klasická práce na infolince. Nenáročná.
Nejčastější prací, kterou vyhledávají slečny je hostessing. S tím mám opravdu hodně bohaté zkušenosti. Agentur, do kterých se můžete přihlásit, je spousta. Výhodou je to, že se neustále nabírají nové hostesky, protože prostě slečny dospívají :) a přestávají tuto práci dělat. Abyste zaujaly v agentuře, nemusíte mít nutně profi fotky. Stačí, když s kamarádkou půjdete ven a udělat si hezké fotky. Nejlépe v šatech/kalhotech, prostě různorodé, ne pět fotek ve stejném oblečení v jiné poloze. Na hostesku většinou nikdo nechce váš životopis, spíš chce míry a jaké jazyky ovládáte. Co se týká jazyků, doporučuju zase moc nelhat, stalo se mi, že třeba na nějaký kongres si mě klient i vyzkoušel, jestli opravdu jazyk ovládám. Nelžete ani v mírách, hostessing je dost krutý a často si opravdu klient vybírá podle vzhledu. Na jedné akci třeba byly připravené šaty a bohužel některé slečny se do šatů nevešly, protože byly připravené podle toho, co uvedly v dotazníku. Pracovní nabídky vám obvykle budou přicházet sms/mailem a i pokud nemůžete, tak je slušností odmítnout.


zdroj
Ať už se jedná o jakoukoliv práci, pečlivě čtěte smlouvu. A pokud vám nevyhovuje, nepodepisujte ji, ta práce opravdu je i jinde.
Pokud budete mít s nějakou agenturou špatné zkušenosti, tak s ní nespolupracujte, mějte trochu hrdost. Já jsem třeba takhle skončila s jednou agenturou, na akci za pár stovek se mi totiž poničily lodičky, protože jsem nebyla upozorněna na to, že akce probíhá na štěrku. Když jsem chtěla náhradu, tak mi tehdejší šéfová napsala, že ona taky musí prát saka a naše oblečení, takže mi to neuhradí. S agenturou jsem ze dne na den skončila (a to víte, že mi ještě 2 roky potom psaly sms s prací :D).
zdroj


Doporučuju chodit na akce už předpřipravené, ne vždycky vám dají zázemí a časový prostor na to, abyste se nalíčila nebo si udělala vlasy.  Často jsem se musela narychlo upravit doslova v kamrlíku. Vždycky mě dostalo, když holky na akci přinesly žehličku na vlasy nebo kulmu :D
Co se týká nějakých veletrhů, nežeňte se hned na „nejlepší“ pozice, protože vlastně ani nemáte moc tušení, co je nejlepší. Pamatuju si, jak jsem dělala na výstavišti na auto veletrhu. „Fiflenky“ hned běžely k nejlepším autům, co tam byly – výsledek? – 3 dny STÁLY. Já jsem si počkala a šla jsem v klidu k VOLVU a FORDU :) A 3 dny jsem strávila ve velice milé společnosti pánů, seděla jsem na židličce a občas otevřela kufr auta :). Peníze jsem za to ale dostala naprosto stejný jako ty, co 3 dny stály.


Šéfové/šéfky hostessingových agentur a hlavně klienti dost často zaměňují hostessing a modeling, takže se i mně stalo, že mi bylo řečeno, že na nějakou akci jsem tlustá. Tlustá jsem fakt nebyla, ale protože zaplatit si MODELKU na akci je dražší než HOSTESKU, tak se často pokouší o tuto záměnu. Kašlete na to, fakt se tyto dvě práce nemají zaměňovat.
Na to, abyste mohly dělat na akcích, budete potřebovat nějaké základní oblečení, protože ne každá agentura oblečení poskytuje.  Základem jsou černé kalhoty, bílá košile, černá sukně, lodičky. Někdo ještě vyžaduje černé koktejlky, ale častěji je vyfasujete.


Když jsem dělala hostesku, měla jsem práci v podstatě neustále, zatímco moje hostessingové kolegyně se neustále stěžovaly na nedostatek práce. Důvod jsem později odhalila. Nechoďte jen na „luxusní“ akce, pokud vám agentura nabízí práci a jste s agenturou spokojeni, snažte se taky u ní co nejvíce pracovat. Jakmile se osvědčíte, tak vás budou přímo nabízet a ne nechávat vybírat klienta. Ukažte, že jste schopni i něco sami navrhnout a vymyslet, takhle jsem na jedné akci dělala hostesku, na druhé jsem za hostesky odpovídala (a byla jsem přímo vyžádána klientem).  Prostě jakmile si uděláte dobré jméno, budete mít určitě víc práce.


zdroj
Dívejte se i na inzeráty marketingových agentur. Já jsem takhle třeba zažila spoustu skvělých akcí s marketingovou agenturou, která pořádala teambuildingy pro firmy. Najímali si svoje hostesky, nechtěli agentury. Výhodou bylo to, že tyto společnosti si vždy vzaly jen pár hostesek a vždycky, jakmile měli akci, nám volali.


Važte si sami sebe, v případě, že někdo chce, abyste do hodiny dorazily na akci, ok, ale taky ať vám to zaplatí. Obvykle se nabízí rovnou dvojnásobek. 

Samozřejmě, kromě hostesky můžete dělat i práce jako administrativní výpomoc kdekoliv (většinou čekejte zadávání údajů někam nebo kopírování/skenování něčeho). Brigád v obchodech je nesčetně. A nemyslím jen vykládání zboží v regálech, můžete dělat i v obchodech s oblečením/kosmetikou.

Hlavní je hledat a nevzdávat to, nečekejte, že vám budou volat, volejte a hledejte sami. Před nějakou dobou jsme do práce hledali brigádníka a můžu říct, že ty lidi prostě pracovat nechtějí, chtějí akorát dost peněz za nic nedělání, ale to opravdu musíte mít hodně velké štěstí :D

Samozřejmě, zvažte svoje schopnosti a pokud něco umíte opravdu dobře, zužitkujte to. Umíte dobře nějaký jazyk? Začněte doučovat. A to třeba i češtinu děti. Ne všechny děti na základce zvládají gramatiku a rodiče často hledají pomoc. Týká se to jakéhokoliv předmětu. 

Můžete i hlídat děti. Ale musíte mít děti alespoň trochu rády :). 


zdroj

Jaké brigády jste "v mládí" měli vy? Jak si přivyděláváte? 


Máte nějakou zajímavou historku z hostessingu?


A. 

3 komentáře:

  1. Ja by som si brigádu rada našla :D a nakoniec vždy ostanem doma :(
    Pozývam ťa na moju giveaway :)BellesFleurs

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak to? jakoze si te nevyberou nebo je nejaky jiny duvod...?

      A.

      Vymazat
  2. Pěkný článek a naprosto souhlasím! :) Práce je všude plno, jen se musí chtít a hledat. Já začínala v 15 letech za nějakých 50 Kč na hodinu a tenkrát mi to přišlo super, že jsem si za týden vydělala kolem tisícovky. Dnešní teenageři by za takovou mzdu ani nevstali. Jen čekají, až jim někdo nabídne nejlépe 200 Kč a nebudou muset ani hnout prstem :D Jak vždy říkám - Když se chce, všechno jde! :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...