středa 14. ledna 2015

A už jsi v tom? :D

Dříve bylo pomalu divné, když jste do třiceti neměli minimálně dvě děti, dneska je naopak pomalu divné, že se někdo chce vdávat před třicítkou :D. Takhle mi to přijde. 

Když jsme se s manželem zasnoubili, tak nám bylo 25. A každý se nás ptal, jestli to není nějak brzo (spolu jsme na ten moment byli 3 roky, známe se ale o dost déle). A dokonce nás dost lidí od svatby odrazovalo. Manžela litovali, že mu "končí život" a bla bla bla. 

Docela jsme se tím bavili, i když někdy to už bylo fakt hodně otravné. Vysvětlit, že je to zcela dobrovolné rozhodnutí, že ne, nejsem těhotná a proto se musíme vzít, že ne, není to kvůli hypotéce, ne, není to kvůli žádnému jinému důvodu než z lásky bylo někdy nad naše síly.. ale tak co, ať si myslí každý co chce, my jsme to nikomu totiž moc nevysvětlovali :D Vzali jsme se a nikomu nic vysvětlovat nemusíme :)

Několikrát jsem odpovídala na otázku "A fakt je to ON?"... No, tak kdyby to nebyl ON, tak bych si ho přece nebrala :) A na otázku "Jak poznat, že to je ON?" odpověď taky nemám :D To snad každá pozná, že je to ON. :) Já chápu, že ta otázka vyzní jinak pro někoho, kdo se třeba bere kvůli očekávanému, třeba neplánovanému dítěti, ale ne když se dva berou z lásky. 


Velmi otravná otázka mě ale provází i po svatbě.. "A už jsi těhotná?" "A už to plánujete?" "A už jste se začali pokoušet?" "A už jsi vysadila prášky?" .. A ti drzejší rovnou přidají "A kdy máš termín?" "Už jseš v tom, jo?".. na to pak reaguji tak, že řeknu, že to, že jsem přibrala mi mohli říct taktněji, to tu osobu docela rozhodí a je vtipné ji pozorovat, jak se z toho snaží vykroutit :D

Jasně, že to každého zajímá. Já to chápu. Zase na druhou stranu si myslím, že nevtíravé "Plánujete děti?" je pořád lepší než otázky viz výše.. Na to se totiž dá odpovědět "Plánujeme.".. a jestli to rozvinu nebo ne je zcela na mně :) 

Naštěstí nejsem v tom věku, kdy by mi ještě za touto otázkou bylo řečeno "Už máš nejvyšší čas." "Už je na čase." "Měli byste se pospíšit."... Prostě chápete, dají vám najevo, že už začínáte být na těhotenství stará!! (na první dítě)

Ano, my dítě plánujeme, což jsem psala i v "plánech" na rok 2015 ;). Ale to neznamená, že si napíšu týden, kdy se začneme pokoušet a nedejbože se to napoprvé nepovede!! :D 

Otázku o dítěti považuju za dost soukromou. Je rozdíl, zda se mě na to zeptá kamarádka nebo kolega v práci. 

Otázky, když je ženská těhotná a vdává se nebo když otěhotní a manžel ji požádá o ruku a podobné tady nerozbírám, to by asi bylo na úplně jiný článek a mě se to netýká ;)

A co vy a tyto otázky? Co si o tom myslíte?

A. 


14 komentářů:

  1. Já jsem toho názoru, že svatba, těhotenství a spoustu dalších věcí je soukromá záležitost daných lidí, kterých se to týká a že je jen na nich, zda se o to budou chtít podělit s ostatními :)

    OdpovědětVymazat
  2. ked ste spolu viac ako dva roky, tak a vsetci pytaju kedy bude svadba, po zasnubach, kedy realne bude teda svadba, po svadbe kedy bude prve dieta a hned po prvom, kedy bude druhe .... kolotoc, vtipny, mily, hlboko zakorenený v nasich kulturach :) nevyhne sa tomu asi nik. ideal je odpoved protiotazkou, pripadne sa rovno spytat na presnu vysku platu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, to mas pravdu :)) to je otazka stejne soukroma jako tehotenstvi a dalsi :)

      Vymazat
  3. My jsme si zatím jen tak naznačili, že by se svatba mohla objevit tak třeba v létě 2017 (anebo klidně ještě o 3 roky pozdějš, to je takový "nejbližší termín" :D)...mě v té době bude sice jen 23, takže očekávám spoustu otázek "proč tak brzo? nechcete si to rozmyslet?"..., ale zase kdybych to uvedla jako svatba po 8 letech vztahu, tak si myslím, že by padaly otázky jako "proč tak pozdě? to jste si nebyli jistí?"...a jestli pak dostaneme blahopřání typu "žádný stud a dolů trenky, do roka ať vlají plenky" s tím, že chci ještě tak 4 roky studovat...:D No doufám, že aspoň od těch nejbližších se vyhnem podobným kecům :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) já se obávám, že nevyhnete.. presne jako my.. lidi to proste mají zapotřebí řešit... :///

      Vymazat
  4. Otázky na děti jsou hodně nevhodné. Nikdy není jisté, jestli ten pár třeba právě neřeší léčbu neplodnosti. Já jsem to zažila s bývalým manželem. Takové otázky mě žraly. No teď s druhým manželem mám tři děti:-) Ale od té doby vím, že se na to nemám ptát, je to soukromá věc. eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s tímto souhlasím... někdo se prostě snaží a ne a neustále otázky by mě vytáčely...

      Vymazat
  5. Mě tyhle otázky přijdou krajně nevkusné, bohužel jsou časté. V poslední době slyšíme: "A kdy budete mít druhý?"... Pro mě je tahle otázka stejně neomalená jako třeba: "A spíte spolu? A co při tom děláte?" Myslím, že spousta lidí si to bohužel ani neuvědomuje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si to myslím... je to čistá zvědavost a dokud člověk nezažije tohle sám, že mu někdo bude pokládat takové otázky, tak to ani nechápe...

      Vymazat
  6. Su to sukromne veci, ale vacsina ludi to nechape.

    OdpovědětVymazat
  7. Také to nechápu a neustále něco podobného řešíme. Jsme s přítelem už víc jak jedenáct let šťastně spolu, milujeme se a pár let spolu žijeme, máme spolu psa i hypotéku :D a jsme stále "jen" zasnoubení. Ale zatím prostě nemáme potřebu se vzít a ani mít miminko, oboje ,ale plánujeme a chceme, jen tomu necháváme absolutně přirozený průběh, až to přijde tak to přijde a jestli mimi dřív než svatba nebo naopak to je fuk.Ale naše okolí to také neustále řeší, takže kašlat na ně a ať si trhnou :P Já do života taky nikomu nekecám. A jaký si to kdo udělá takový to má a jestli to někdo chce na modro nebo na zeleno je jedno ne?:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je správný přístup! ;) Ale ty otázky jsou prostě otravné...

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...